|

Blaupunkt – co to za marka?

Można śmiało powiedzieć, że Blaupunkt nosi miano marki legendarnej. Pomimo ogromnej konkurencji, ciągle znajduje się na wysokiej pozycji. Obecnie jest jedną z najpopularniejszych firm zajmujących się produkcją urządzeń elektronicznych, choć głównie kojarzy się ze sprzętem muzycznym. Marka Blaupunkt w szczególności słynie z wysokiej jakości sprzętu car audio, a dziś przedstawimy Wam, jak udało jej się osiągnąć ten sukces.

Historia niebieskiej kropki – pochodzenie nazwy

Okazuje się, że Blaupunkt to nie tylko nazwa, lecz znak jakości genialny w swej prostocie. Początki firmy sięgają 1924 roku, kiedy to w Bollersdorf niedaleko Berlina otworzono zakład produkcyjny pod szyldem Ideal Radiotelefon&Apparatefabrik. W ich ofercie można było znaleźć słuchawki i odbiorniki kryształkowe. Hitem okazały się słuchawki oznaczane niebieskim punktem. Dlaczego klienci wybierali właśnie takie? Niebieska kropka była symbolem używanym podczas kontroli jakości. Wyróżniano nim słuchawki o najwyższej zdolności do przekazywania dźwięku. Po pewnym czasie wykorzystano popularność tego oznaczenia i w 1938 roku stał się on nowym logotypem i jednocześnie nazwą firmy.

Najważniejsze produkty marki Blaupunkt na osi czasu

Ważne daty w historii marki

Blaupunkt od samego początku dąży do tworzenia nowych technologii na światowym poziomie. Wielokrotnie udowadniał, że potrafi wyprzedzić konkurencję. W 1932 roku inżynierowie tej niemieckiej firmy stworzyli pierwsze radio samochodowe w Europie. Model Autosuper 5 posiadał dużo przydatnych funkcji i był udogodnieniem dla kierowców. Nie cieszył się jednak popularnością z powodu dużych rozmiarów i bardzo wysokiej ceny. Jego wartość wynosiła aż 1/3 ceny samochodu.

Kolejnym przełomem dla Blaupunkt był rok 1952. Zaprezentowano wtedy pierwsze na świecie radio samochodowe z odbiornikiem fal ultrakrótkich (FM). Model o nazwie Frankfurt montowano w takich autach jak Opel Olympia i Opel Kapitan. Ze względu na cenę to radio zaliczało się w tamtych czasach do produktów luksusowych. Pojawiające się nowe technologie pozwoliły zmniejszyć rozmiary radia i zużycie prądu. Stawały się one coraz tańsze i popularniejsze.

W 1969 Blaupunkt znowu stał się pionierem w dziedzinie odbiorników samochodowych i wypuścił na rynek pierwsze na świecie radio stereofoniczne, a osiągnięcia firmy zaczęły przyciągać tłumy.

Do 1979 roku Blaupunkt mógł pochwalić się sprzedażą 25 milionów sztuk samochodowych odbiorników fal radiowych.

1986 rok to debiut radia Blaupunkt Bremen SQR 46. Ten sprzęt car audio był tak popularny, lubiany i doceniany przez użytkowników, że powstała współczesna wersja tego modelu- Bremen SQR 46 DAB. Choć wyposażono go w najnowsze technologie odtwarzania dźwięku, wyglądem nie różni się od swojego kultowego poprzednika. Idealne rozwiązanie do odrestaurowanych samochodów z lat 80-tych i 90-tych, które nie zaburzy stylistyki auta, a jednocześnie pozwoli na korzystanie z nowszych rozwiązań. Kolejna innowacja, którą inżynierowie Blaupunkt wprowadzili na rynek jako pierwsi to system nawigacji, było to w roku 1989.

Do Polski Blaupunkt zawitał w 1993 roku i po tylu latach sprzęty z niebieską kropką niezmiennie kojarzą się z porządnym produktem z wysokiej jakości materiałów, który zapewni czyste brzmienie.
Ciągły rozwój i zdobywanie zaufania klientów zaowocowały 100-milionową sprzedażą samochodowych odbiorników radiowych do 1999 roku. W 2015 roku Blaupunkt otrzymał wyróżnienie Brand of the century- German Brand standards.

Co dzisiaj wytwarza marka Blaupunkt?

Czym dzisiaj zajmuje się Blaupunkt? Oferta niemieckiego producenta stała się bardzo różnorodna. Firma działa w wielu kierunkach takich jak:

  • rowery i pojazdy elektryczne,
  • oświetlenie LED,
  • sprzęt AGD- zarówno ten większy do zabudowy, jak i mały np.: suszarki do włosów, miksery, blendery,
  • elektronika użytkowa- telefony, sprzęt audio i oczywiście car audio.

Skupmy się jednak na tym, na czym zbudowali swoją markę, czyli na dźwięku. Co ciekawego znajdziemy w katalogu Blaupunkt?

  1. Głośniki Bluetooth – ogromny wybór wzorów i kolorów tych przenośnych gadżetów przyprawia o zawrót głowy. Blaupunkt zadbał nie tylko o jakość dźwięku, ale również o dobry design.
  2. Power audio- jeżeli lubisz robić wrażenie i potrzebujesz sprzętu, który pomoże Ci rozruszać towarzystwo warto zapoznać się z propozycjami od Blaupunkt. Profesjonalne systemy audio z funkcją karaoke to nie tylko źródło mocnego dźwięku, ale również oświetlenie LED z całą paletą barw i efektów wizualnych.
  3. Soundbary- głośniki, które potrafią otulić brzmieniem i jednocześnie wpasowują się we wnętrza minimalistycznym, smukłym wyglądem.
  4. Car audio- dział, z którego słynie Blaupunkt. Radia samochodowe to nie wszystko. Ta kategoria obejmuje również stacje multimedialne, rejestratory wideo, głośniki o różnej mocy, wzmacniacze, tuby i skrzynie basowe.
  5. Wszelkiego rodzaju radioodbiorniki- klasyczne przenośne boomboxy z opcjami odtwarzania kaset i płyt CD, eleganckie mikrowieże, wieże Hi-Fi, małe radyjka domowe i kieszonkowe, a nawet radiobudziki z mnóstwem funkcji.

Trudno przejść obojętnie obok takiej marki. Istnieje na rynku od wielu lat i ma ciekawą historię pełną osiągnięć na skalę europejską i światową. Ilość sprzedanych produktów i rozpoznawalność firmy Blaupunkt sprawia, że ten niemiecki producent budzi zaufanie swoich klientów. Precyzja wykonania oraz jakość i funkcjonalność oferowanego przez nich sprzętu potrafi zadowolić nawet najbardziej wymagających.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz